Współczesne zakupy dla każdego


Jeśli ktoś chce się czegoś dowiedzieć o zakupach, to dobrze trafił. Jednocześnie jest to obecnie tematyka dosyć często poruszana. Można ją rozpatrywać z praktycznie tysiąca różnych ujęć, perspektyw. Tutaj zajmiemy się kwestią różnych form zakupów i oddziaływania na potencjalnych klientów. Najczęściej współcześnie dokonuje się zakupów w sklepach stacjonarnych, tradycyjnych, mniejszych i większych, marketach, supermarketach czy hipermarketach. Do tego coraz popularniejsze stają się obecnie aukcje internetowe czy sklepy online. Poza tym należy przyznać, że wszystkie one stosują względem swoich potencjalnych klientów praktycznie tego samego typu mechanizmy psychologiczne, manipulacyjne, dzięki którym można nakłonić do kupna czegoś, co nawet nie jest nam w ogóle potrzebne.

Wśród wielu mechanizmów należy również wymienić elementy, produkty, dzięki którym można wpłynąć na zmysły każdego człowieka, przez co zmienia się jego percepcja, zdolności myślenia, dokonywania poprawnej oceny itp. Możliwości jest tutaj naprawdę wiele. Jest w czym wybierać, jeśli chodzi o środki manipulacji i w ogóle zwykłego wpływania na człowieka. Na przykład należy wziąć zawsze pod uwagę światło, jego kolor i intensywność, zapachy, które unoszą się w powietrzu, muzyka, która gra gdzież w tle. Jeśli chodzi o muzykę, to najczęściej w połowie dnia jest ona spokojniejsza i cichsza, ponieważ sami i tak jesteśmy wystarczająco pobudzeni. Z kolei wieczorem jest już żywsza, aby nas pobudzić, bo jesteśmy już znużeni całym dniem, a trzeba szybciej dokonywać wyborów i zmierzać do kas, ponieważ niedługo sklep będzie zamknięty. Kolejna rzecz to sam fakt ułożenia produktów. Na wysokości naszego wzroku najczęściej są produkty drogie, w kolorowych opakowaniach, przykuwające wzrok.

Z kolei na górze i na dole są te najtańsze, ponieważ nie na nich skupia się sprzedawca, a mało któremu klientowi chce się po nie sięgać, o ile na górę w ogóle jest w stanie sięgnąć. Oczywiście z kolei podział na działy, jak słodycze, mięso, mrożonki, kawa, herbata i inne ma na celu ułatwienie znalezienia się w danym sklepie, aby klient się nie zdenerwował przy zakupach i nie wyszedł bez towarów. Poza tym fakt ustawienia niektórych produktów przy kasach i mała ilość czynnych stanowisk również na wpłynąć na to, aby jeszcze coś włożyć do koszyka z zakupami. Tym sposobem wydamy „przypadkiem” kolejne kilka złotych, a przecież o to chodzi właścicielowi.

Podobne artykuły


Rozwój internetowych sklepów muzycznych

Rozwój internetowych sklepów muzycznych

W Internecie powstaje coraz więcej sklepów, gdzie można kupić instrumenty. Coraz więcej os&oa...
Jak odświeżyć stare meble?

Jak odświeżyć stare meble?

O tym, jak prezentują się nasze wnętrza, rozstrzygają m. in. meble. Im ładniejsze, tym ciekawsza sta...
Epidemia otyłości w Polsce i na świecie

Epidemia otyłości w Polsce i na świecie

Chyba nie ma człowieka, który nie wiedziałby, co to jest otyłość. Uzależnienia od jedzenia ma...
Jak odświeżyć stare meble?

Jak odświeżyć stare meble?

Bez tandety

Bez tandety

Translator zamiast słownika

Translator zamiast słownika

Rozwój internetowych sklepów muzycznych

Rozwój internetowych sklepów muzycznych